2C Social news blog: Made with AI. Riešenie?
2C Social news blog: Made with AI. Riešenie?

“Hey, Siri” naplánuj content na sociálne siete na celý mesiac. Aké jednoduché však? Aj takto by mohla vyzerať práca social media managera. Na základe odpovede od Siri, ktorá ti vyhodí päť webov, pripraví strategicky efektívny content na sociálnych sieťach, z ktorého bude zisk tvojho biznisu v nehorázne astronomických číslach. Nie, také jednoduché to nie je. Aj keď každý týždeň počúvame o novinkách z prostredia umelej inteligencie, prácu šikovného a znalého socialistu nenahradí. AI pomáha, ale ku kvalitnej kampani potrebuješ mysliace mozočky z viacerých tkanív a buniek. Najlepšie sú v 2CREATE, ktoré zastrešia komplexnú správu všetkých sociálnych sietí v duchu beyond marketingového prístupu. Čítaj ďalej a dozvieš sa, akú maškarádu si pre nás sociálne siete pripravili tentoraz. 

Už v úvode bola reč o umelej inteligencii, odbore, zaoberajúcim sa tvorbou systémov riešiacich komplexné úlohy, ako je rozpoznávanie či spracovanie obrazu alebo písaného textu či hovoreného slova. Práve tieto nástroje už nejaký ten piatok vyhrávajú na sociálnych sieťach. Všimol si si minulý mesiac označenie „Vytvorené s AI“? Štítky „Made with AI“ identifikujú obsah vytvorený alebo zmenený pomocou AI vrátane videí, zvukov a obrázkov. Výraznejšie označenie sa použije i pre obsah, ktorý predstavuje vysoké riziko zavádzania verejnosti. To znamená jediné: koniec diskusií s kamošmi o tom, či je to fake alebo real. Niektorí používatelia Facebooku a IG zrejme neboli spokojní s tým, že ich nahrané fotografie boli označené ako "Made with AI", hoci použili len digitálne nástroje na mierne retušovanie. Spoločnosť Meta preto teraz zmenila znenie značiek na menej jednoznačné "AI Info". 

Pred reklamou sa neskryješ 
Pri pozeraní telky chytáš nervičky, keď ti napínavú scénu preruší reklama? Nervičiek bude teraz oveľa viac. Podľa rôznych správ Instagram v súčasnosti testuje nový formát neprekročiteľnej videoreklamy, ktorý zabráni scrollovať po feede, kým nevyprší časovač alebo kým si nepozrieš celú videoreklamu. Nielen reklamy budú mať lepšie čísla, ale aj terapeuti viac zákaziek. O jedno ťa prosíme. To, že sa premeníš na Johna Cena, problém nevyrieši. Elektronika je drahá a má svoju životnosť. 

Emócie často preklápaš aj do emojis, ktoré hodíš do komentára pod dokonalé videjko z víkendu alebo k postu o novinke tvojho lovebrandu. Dáme ti teraz jeden typ, ktorý pomôže tvojej kamoške aj brandu, aby sa ich obsah dostal aj za hranice. Slovné odpovede zvýšia dosah príspevku. Na rozdiel od čisto emoji komentárov, ktoré naopak môžu dosah znížiť.​  

O vhodné CTA prvky či efektívne komentáre sa postaráme. Teraz ti prezradíme nový algoritmus Instagramu, ktorý sa ešte nestihol zmeniť a naši social media manageri už mali pod palcom jeho fungovanie. O čo ide? Nikomu sa nepáči, keď náhodou nájde svoju fotku či svoju tvorbu pod iným menom. Kopírovanie nikomu nepomáha, a ako sa hovorí, lož má krátke nohy. Instagram sa v novom algoritme proti tomu snaží bojovať. V najbližších mesiacoch sa účty, ktoré opakovane (10 a viackrát za posledných 30 dní) zverejňujú obsah od iných používateľov Instagramu, teda taký, ktorý ich majitelia nevytvorili ani podstatným spôsobom nevylepšili, nebudú zobrazovať na plochách, kde odporúčame obsah. To znamená jediné, nižšie čísla pre plagiátorov a lepšie výsledky pre unikátnych tvorcov. 
 
Ako teda tvoriť content v novom algoritme? Instagram sa jednoznačne odklonil od svojich obrazových koreňov a zameral sa na videoobsah. Jednou z najdôležitejších vecí, na ktoré sa treba pozerať, ak sa snažíte vyhodnotiť obsah, je odoslanie ďalej. Naši odborníci na sociálne siete vedia, že unikátny, nekopírovaný krátky obsah umožňuje väčšie prepojenie s publikom na rozdiel od dlhšieho obsahu, ktorý si vyžaduje viac pozornosti a individuálneho zamerania.​ Videá tvoríme s titulkami, pretože približne polovica všetkých zobrazení videa sa pozerá s vypnutým zvukom. Aj vďaka tomu sme pre klienta Nová Vajnorská dosiahli nárast o približne 80 % impresií contentu.

Naša stratégia neodráža iba random zverejňovanie príspevkov, ako sa nám zachce. V 2CREATE vieme, že správne zvolený čas je skvelým nástrojom na dosahovanie lepších organických výsledkov. 

Nový timetable používateľov sociálnych sieti

Podľa údajov spoločnosti Sprout a prieskumu, ktorý bol uverejnený v máji 2024, sú najlepšími časmi na uverejňovanie príspevkov ​na FB a IG pracovné dni od 9.00 do 12.00, zatiaľ čo ​víkendy sa javia najmenej efektívne. Používatelia siete LinkedIn, ktorá je viac business, sa najefektívnejšie prezentujú v utorok a stredu medzi 10.00 a 12.00 doobeda. Keďže sa naši klienti nachádzajú aj na Pintereste, dozvedeli sme sa, že k väčšiemu zapojeniu do aplikácie dochádza v skorých ranných hodinách. Aj ty hľadáš inšpiráciu v noci a vytváraš si životné moodboardy o jednej v noci?

Nestíhaš všetko sledovať? My v 2CREATE áno, a preto sa môžeš na nás obrátiť. V našich rukách sú profily a stránky s viac ako 500 000 používateľmi. Zabezpečíme komplexnú správu všetkých (aj tých ešte neexistujúcich) sociálnych kanálov tvojej firmy – Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest alebo iné. Interný tím social profesionálov navrhne stratégiu komunikácie, optimálny tone of voice, pripraví atraktívne témy na dlhodobú komunikáciu, vytvorí konkrétne reels, posty, grafiku, textácie a dokonca za teba odpovie na otázky – aj na tie nepríjemné – v komentároch alebo správach. Toto chceš! Tak nás sleduj aj naďalej, prípadne kontaktuj, pretože zďaleka nekončíme.