Tajomstvo odhalené. Vypátrali sme, ako naše firmy spravujú sociálne siete.
Tajomstvo odhalené. Vypátrali sme, ako naše firmy spravujú sociálne siete.

Naša „pátracia akcia“ dospela k viacerým zaujímavým, ale i zarážajúcim zisteniam. Nie, nehráme sa na Sherlocka Holmesa, ale rovnako ako on sa spoliehame na reálne fakty, tvrdé dáta a preukázateľné dôkazy. Zrealizovali sme preto prieskum na tému, ako využívajú slovenské spoločnosti sociálne siete pre svoj business.  

Do prieskumu sa zapojilo 102 spoločností. Pre objektívnosť sme oslovili iba také subjekty, ktoré v čase prieskumu neboli našimi klientmi. Prieskum sme uskutočnili v marci až apríli tohto roka. „Stopy“ sú teda ešte stále veľmi čerstvé.  


Urob si sám? V sociálnych sieťach radšej nie 

Najprv sme si posvietili na to, kto slovenským firmám spravuje sociálne siete. Až 73 % sa spolieha iba na „internistov“, 15 % na externých dodávateľov a u 12 % je to kombinácia. Ešte zaujímavejšie sú ďalšie zistenia. Až 80 % spoločností, ktoré riešia sociálne siete interne, je so správou veľmi nespokojných alebo skôr nespokojných. Naopak, kto zapojil do správy sociálnych sietí aj „externistov“, je viac ako 3-násobne spokojnejší. Ale to nie je všetko. Až 85 % spoločností, ktoré sa dopúšťajú tej chyby, že nerobia žiadne alebo len sporadické vyhodnotenia výsledkov, spravujú svoje siete interne. To znamená, že heslo „urob si sám“ je dobré možno pre domácich kutilov.  Keď ide o sociálne siete, radšej sa obráť na externých odborníkov.  

Chce to synergiu aj influencerov, dear Watson 

Z nášho prieskumu vyplávali na povrch aj ďalšie zaujímavé dáta. Až 87 % respondentov súhlasí, že sociálne siete sú cenovo najefektívnejší spôsob na dosahovanie obchodných cieľov. To znie fajn, ALE... Viac ako 60 % považuje za prínosnú aktivitu iba na jednej sociálnej sieti. Len 16 % využíva 3 a viac sociálnych sietí súčasne.  

Iba približne štvrtina respondentov spolupracuje s influencermi a zhruba desatina nevie definovať svoje očakávania. Čo je ešte zarážajúce, ak si dali spoločnosti za cieľ pomocou sociálnych sietí podporiť predaj, len 50 % z nich realizuje pravidelné vyhodnotenia. Existuje teda obrovský priestor na zlepšenie – synergickým využívaním viacerých sociálnych sietí, efektívnym zapojením influencerov a pravidelným vyhodnocovaním výsledkov.  

Zhrnutie – čo sme z nášho prieskumu vydedukovali 

  1. Väčšina spoločností si uvedomuje dôležitosť sociálnych sietí pre business, ale až príliš veľa z nich podľa toho nekoná.  

  1. Spoločnosti, ktoré si spravujú sociálne siete interne, nevyužívajú naplno ich možnosti. Outsourcing pritom vedie až k 3-násobnému rastu celkovej spokojnosti s výsledkami.  

  1. Veľké rezervy majú spoločnosti s meraním výsledkov, synergickým efektom viacerých sociálnych sietí aj so zapojením influencerov. 

  1. Dobrou správou je, že drvivá väčšina spoločností chce zmeniť veci k lepšiemu. Až 87 % respondentov má záujem o konzultáciu s externými odborníkmi.  

Je to aj tvoj prípad? V tom prípade neváhaj a obráť sa na nás. 2CREATE má skúsenosti so správou sociálnych sietí pre viac ako 60 spoločností z rôznych oblastí businessu. A samozrejme, kompletné výsledky nášho prieskumu si môžeš stiahnuť nižšie. 

CHCEM VÝSLEDKY PRIESKUMU