Beyond marketing zmení vaše očakávania od reklamnej agentúry

Beyond marketing zmení vaše očakávania od reklamnej agentúry

Okrídlený biznis výrok hlása, že ak niečomu venujete minimálne 10 000 hodín učenia, stanete sa expertom. My dodávame, že to „niečo“ nesmie byť marketing. V ňom sa čo i len chvíľková stagnácia neodpúšťa, bez ohľadu na dosiahnutý level skúseností a seniority.

Okrídlený výrok z oblasti biznisu hlása, že ak niečomu venujete minimálne 10 000 hodín učenia, stanete sa expertom. My dodávame, že to „niečo“ nesmie byť marketing. V ňom sa čo i len chvíľková stagnácia neodpúšťa, bez ohľadu na dosiahnutý level skúseností a seniority.  

No schválne. Skúste si po danom 10 000-hodinovom benchmarku vyložiť nohy, vykašľať sa na sledovanie trendov a pasívne si užívať svoju ťažko vydretú expertízu. Keď tie nohy zložíte, zistíte, že včerajšok je už v podstate marketingový stredovek. Súčasná situácia vo svete ešte viac zvýraznila, aké dôležité je nespať, vedieť včas vyjsť zo zabehaných paradigiem a osvojiť si iné, kompatibilnejšie s novým normálom. 

Marketingové oddelenia u klientov rušia limity

S globálne prebiehajúcou digitálnou transformáciou (DX) firiem eskaluje potreba predefinovania marketingu a zmeny nastavenia jeho kompetenčných limitov, či skôr zrušenia limitov, ako ich poznáme. Lebo beyond marketing je presne taký. Bezlimitový. Presahuje do každej organizačnej zložky firmy a dostáva sa na miesta, kam v minulosti šéfovia marketingových oddelení, odchovaní na starých hierarchických štruktúrach, štandardne nenazerali. Možno z kolegiálnej slušnosti, aby sa neplietli pod nohy personalistom či obchodníkom.

Toto však už neplatí. Progresívne uvažujúci CEO vie, že v jeho spoločnosti nie je miesto pre nepružné a do seba zahľadené firemné silá. Podstatnou súčasťou digitálnej transformácie je dobre zabehnutá digitálna kultúra s multikanálovou kolaboráciou ako nevyhnutným predpokladom pre zefektívnenie interných procesov, optimalizáciu nákladov a to najhlavnejšie – dôslednejšie analyzovanie zákazníckych potrieb. Vďaka pomyselnému otvoreniu dvier medzi oddeleniami môže každý človek v tíme nezávisle od oblasti profesionálnej pôsobnosti disponovať rovnakými dátami, lepšie vnímať „bigger picture“ a plnohodnotne sa tak podieľať na zdokonalení zákazníckej skúsenosti.

Kto pozná zákazníka najlepšie? 

Marketér by mal v celom tomto transformačnom procese fungovať ako spojka a zároveň výkonný šéf. Jednak preto, že najlepšie pozná zákazníka, a tiež preto, že digitálnu disrupciu, teda rozbíjanie zažitých noriem, nepovažuje za hrozbu. V priebehu ostatnej dekády sa marketéri museli etablovať na toľko mikrorevolúcií v brandži (prechod k mobilným zariadeniam, nové reklamné formáty, IoT a veľa, veľa ďalších), že zmeny sú pre nich bežný modus operandi, palivo pre idey. Disrupcie ich zároveň naučili väčšej otvorenosti a flexibilite pri nachádzaní riešení aj mimo im známeho diapazónu nástrojov.  

Je alarmujúce, že firmy prominentnú úlohu marketingu v digitálnej transformácii doteraz prehliadajú. Mnohé ešte stále podliehajú mýtu, že keď má niečo „digitál“ v názve, patrí to na stôl technickým zložkám. Ilustruje to napríklad aj štatistika z Forrester Analytics Global Business Technographics Business & Technology Services z roku 2018 monitorujúca bezmála tritisíc vrcholových manažérov a ich pozíciu v DX procese. Vyplynulo z nej, že transformačné výbory najčastejšie riadia (45 % strategicky a 40 % výkonne) CIO, CTO a technologickí lídri. Naproti tomu len 23 % CMO a marketingových lídrov pomáha vo firme kreovať DX riešenia a exekutívu majú pod palcom dokonca len v 16 % prípadov. Malo by to byť naopak. Dátam nevládnu tí, čo ich vedia ťažiť, ale tí, čo z nich vedia vyťažiť.

„Presah“ máme v DNA

V 2CREATE systematicky uplatňujeme „presahový“ marketing už 15 rokov, len sme sa pri jeho každodennom praktizovaní nedostali k tomu, aby sme preň našli meno. :) A ako to u nás vyzerá? Napríklad aj tak, že máme vlastné integrované digitálne oddelenie a „zlozvyk“ montovať sa klientom do vývoja produktov a služieb. Neuspokojíme sa s asistenciou v plnení obchodných cieľov, keď sami vidíme nevyužitý potenciál, ako ich prekonať. 

Ako technologických geekov nás baví objavovať jej nové dimenzie a proaktívne s nimi oboznamovať klientov, ktorí majú záujem dostať sa ďalej ako konkurencia. Multikanálová kolaborácia je pre nás čisto organická záležitosť a dlhodobo osvedčený model. Učíme sa, experimentujeme a prichádzame s cestami, ako nové idey čo najlepšie zobchodovať. 

Beyond marketing by mal vidieť ďalej ako za roh kancelárskeho stola a beyond marketingová agentúra by mala vidieť ďalej ako za plánované body agendy klientskych mítingov. Reagovať na zadania, ale mať odvahu byť aj ich iniciátormi.

Ready for
upgrade?

Ready for upgrade? Napíšte nám, zavolajte alebo nás osobne navštívte a objavte obchodné benefity beyond marketingu.

Napíšte nám

Takto jednoducho sa môže začať naša úspešná spolupráca.
Stačí vyplniť pár základných údajov a my sa vám čo najskôr ozveme.