Certifikovaný LI školiteľ: online je dnes každý, ste ale ozaj IN?

Certifikovaný LI školiteľ: online je dnes každý, ste ale ozaj IN?

Predplatený prémiový účet nenahradí hodnotu skutočného know-how. Prečo je LinkedIn školenie must-have a prečo nie je jedno, u koho ho absolvujete?

V tomto blogu sa dozviete napríklad aj to, že:

  • 99 ľudí zo 100 nevyužíva LI naplno
  • prémiový účet bez know-how je vám na dve veci
  • loviť do kontaktnej siete kamošov z ulice je chyba 
  • vypĺňanie profilu pripomína návštevu kasína

Najrešpektovanejšia sieť pre B2B kontakty oslávila 21 rokov, čo je v jej americkom rodisku vek plnoletosti. Zo všetkých networkingových platforiem je práve LinkedIn tou, kde je dôležité vystupovať dospelo. Fundovane, ale hravo. Pútavo, ale nevtieravo. Originálne, ale bez prvoplánovej provokácie.  

Trochu oxymoron? Vôbec nie, keď prekonáte zlozvyk náhodnej, nekoncepčnej, sporadickej či spamovej aktivity a cielene si posvietite na to, čo a prečo na svojom firemnom či osobnom LI profile robiť (a nerobiť!).  LinkedIn Certified Professional Dávid Macej naviguje klientov 2CREATE, ako balansovať medzi autentickosťou, profesionalitou a „chrumkavosťou“. Nultú lekciu vám poskytne už teraz.  

LI školenie po rokoch aktívneho využívania siete??? Nie je to ako učiť dospelého abecedu?  

Zo štatistík vieme, že 99 % používateľov LinkedIn sú konzumenti obsahu a 1 % jeho tvorcovia. Tvoriť obsah je kľúčom k úspechu na tejto sociálnej sieti, avšak predtým by som mal mať vyšperkovaný svoj osobný profil.  

Prvý dojem sa dá urobiť len raz, tak by sme to nemali zanedbať. Jednu aj druhú vec vie používateľ urobiť bez nutnosti školenia, rozdiel bude v tom, kedy a či vôbec sa dostaví želaný výsledok. Múdri sa učia na chybách druhých. V 2CREATE tie chyby poznáme, preto vám pomôžeme vyhnúť sa im.  

LI školenia sú v súčasnosti v ponuke takmer všetkých komunikačných agentúr a z ich opisov to vyzerá, že ponúkajú viac-menej to isté. Ako sa uistiť, že dostanem najlepšie know-how za svoje peniaze a neskončím u niekoho, kto včera absolvoval lektorský rýchlokurz a dnes prednáša?  

Pri všetkom, čo v marketingu robíme, je najdôležitejšie mať cieľ a stratégiu. V 2CREATE k tomu pridávame aj BEYOND expertízu. Dívame sa na LI „beyond“ ekosystém tejto sociálnej siete, ako na jeden dielik mozaiky tvoriacej ucelenú koncepciu. Toto je jeden pilier, na ktorom si zakladáme. Druhým je expertíza našich ľudí.  

Špecialistom na LI a lektorom školení som v spolupráci s naším 2CREATE social departmentom. Ako skvelo fungujúci tím máme dlhoročné skúsenosti s nastavovaním obchodných a marketingových stratégií, tvorbou a optimalizáciou reklamných kampaní či employer a personal brandingom pre firmy rôznych škál a odvetví od korporátov po neziskovky. Absolvoval som školenia od Richarda van der Bloma a Jasmin Alic, ktorí s viac ako 100 000 followermi patria medzi globálne hviezdy siete.  

Pod pojmom „optimalizácia LI“ sa skrýva 1000+ vecí, ktoré možno robiť efektívnejšie, od vylepšenia firemného profilu po dokonale presné cielenie reklám. Ako zistím, čo potrebujem vylepšiť a čo by mala byť ústredná téma školenia?  

Naše know-how vie uspokojiť rôzne departmenty, nie len marketingový, ale aj HR, obchod či PR, začiatočníkov či pokročilých. Vieme naučiť, ale aj posunúť ďalej. Hlavne však nerecyklujeme univerzálnu šablónu. Všetko sa kreuje na mieru pre čo najjasnejšie reflektovanie potrieb konkrétneho klientskeho dopytu. Aj preto je veľmi podstatný krok nula, teda hĺbkový LI audit. 

Audit?! Nie je to len eufemizmus pre totálne skritizovanie online identity firmy a jej ľudí? A nie je to v priamom rozpore so súčasným trendom – byť za každých okolností autentický? 

Pred školením venujeme veľa času analýze osobných a firemných profilov a vyprodukovanému contentu. Výsledky nám pomáhajú dať školeniu väčšiu pridanú hodnotu, pretože riešime reálne problémy a nie len príklady z praxe.  

Dve kľúčové veci sú prvý dojem a algoritmus. Nie je jedno, ako mám vyplnený svoj profil a nie jedno, ako LI používam. To prvé pôsobí na potenciálnych zákazníkov, druhé na algoritmus. Autentickosť a odlíšiteľnosť je nevyhnutná. Bez znalostí vecí, ktoré pomáhajú príspevkom dosahovať väčší reach alebo reklamám lepšie čísla, je LI stratou času a príležitostí.  

Oplatí sa platiť za know-how, keď mi stačí priplatiť si za prémiový účet? 

Bez dodatočného know-how je platený prémiový účet užitočný asi ako kľúče od Porsche v rukách človeka bez vodičského preukazu. Platený profil má veľa výhod, ale tie dokáže využiť hlavne skúsený používateľ, ktorý má už základy v malíčku. Pre ostatných máme tipy, ako niektoré prvky plateného profilu využívať aj zadarmo do určitého momentu.  

Nie je LI školenie zbytočný luxus, keď som low-key rodinná firma a nie nadnárodný korporátny žralok?  

Ak je váš zákazník B2B a vaša služba či produkt dokáže firmám ušetriť alebo zefektívniť ich procesy, LI je rozhodne správna voľba predajného nástroja. Táto sieť disponuje najlepšími soc-demo štatistikami a prostredníctvom pokročilého vyhľadávania si viete veľmi presne vyfiltrovať ľudí, ktorých potrebujete osloviť. Práve úzko špecializované produkty a služby majú na LI úspech. Masové a komerčné produkty ho využívajú skôr na branding.  

Školenie je príliš blízko slovu škola, teda niečo anti-fun, čo si treba z povinnosti odkrútiť. Ako prebiehajú LI školenia v réžii 2CREATE a aký je pomer bdelých/uspatých účastníkov na konci?  

100: 1 😊! Tým, že na LI vystupujete pod vlastným menom a fotkou s kompletnými informáciami o vašom kariérnom raste, toto školenie zaujíma každého. Veď kto by nechcel mať super-truper profil, aby sa mohol vytiahnuť pred kolegami a známymi?  

Pomôže tým sebe, ale aj firme, v ktorej pracuje. Reprezentatívne profily zamestnancov s prvkami corporate identity vytvárajú skvelý prvý dojem na potenciálnych zákazníkov, budia dôveru a svedčia o serióznosti a profesionalite.  

Vypĺňanie LI profilu má prvky gamingu, ktorý je motivujúci. Len tí, čo majú 100 % vyplnený profil, môžu získať odznak ALL STARS. Skompletizované profily dosahujú lepší reach príspevkov ako bonus.  
 

Mali by sa LI školenia zúčastniť aj šéfova asistentka, firemný účtovník, upratovačka a externisti? Sú pozície, pre ktoré je tento typ vzdelávania prínosnejší ako pre iné?  

Pre corporate branding je najlepšie, ak sa základného školenia zúčastní každý. V závislosti od cieľa, aký chce firma dosiahnuť, vieme potom ďalej rozvíjať témy so špecifickým prínosom pre jednotlivé departmenty.  

Nie je potrebné zaťažovať každého všetkým. Rešpektujeme klientsky čas, preto sa usilujeme do školiacich blokov skondenzovať tie najrelevantnejšie informácie, ktoré majú maximálne praktické využitie.  

Čo je to ten LI newsletter, o ktorom počúvam zo všetkých strán? Prečo meniť môj doterajší, dobre zabehnutý newsletterový marketing a optimalizovať ho špeciálne pre LI? 

Netreba nič meniť, len multiplikovať a ešte viac tak zefektívniť vynaložené finančné prostriedky. LI newsletter je skvelý nástroj na osobných, ale aj firemných profiloch. Reklamné maily všetci berieme ako spam, ale LI newsletter zastihne decision makers firiem vo chvíli, kedy sa odreagúvajú od bežnej agendy na sociálnej sieti.  

Súhlas s odoberaním newslettera vám dali dobrovoľne, čiže majú pozitívnu konotáciu s vašou značkou. Pri vydaní newslettera im príde notifikácia, ktorá svieti pri aplikácii na displeji ich smartfónu. Vidíte dokonca, kto si newsletter prečítal. Môžete daného človeka osloviť a začať konverzáciu, ktorá sa potenciálne pretaví do stretnutia alebo spolupráce.  

Firmy jasne nastavené KPIs. Aké ukazovatele sledovať, aby sme videli, že LI školenie splnilo svoj cieľ a prinieslo hodnotu za vynaložené náklady?  

Podstatné je povedať už na začiatku očakávania – rozšíriť si prehľad, vyladiť základné veci, generovať leady... Na základe týchto informácii vieme školenie pripraviť tak, aby zamestnanci vedeli získané vedomosti aplikovať do praxe a tak dostali okamžitý feedback.  

Základné KPI firemného profilu sú rastúci followeri alebo odoberatelia firemného newslettera. Pri osobných profiloch je to zložitejšie, ale čo by malo byť spoločným cieľom každého, je rozširovanie siete kontaktov o ľudí z cieľovej skupiny firmy.  

A prečo nie o kamarátov z ulice? Lebo oni od vás nič nekúpia a s odborným contentom, ktorý je šitý pre vašich potenciálnych zákazníkov, nebudú interagovať, čím vám zhoršia reach a ďalšie štatistiky.  

Nie je upgrade LI profilov zamestnancov najrýchlejšou cestou, ako ich vrhnúť rovno do náručia recruiterov konkurencie?  

Ak človek chce odísť, odíde. Naopak, ak zamestnanci vedia s LI pracovať, má to veľký prínos pre firmu. Tie najmodernejšie firmy sa snažia svojich zamestnancov motivovať cez rôzne benefity, aby boli na LI aktívni a boli ambasádormi značky. Prečo? Lebo content zdieľaný z osobných profilov zamestnancov je dôveryhodnejší a má trikrát lepšie čísla ako tie, ktoré vydá firemný profil.  

Zásadná otázka: Kedy môžeme prejsť od všeobecných „omáčok“ k tomu, ako vyžmýkať z LI maximum pre môj biznis?  

Aj hneď! Ozvite sa a sme pripravení boostnuť vás tam, kde nebudete hľadať zákazníkov a potenciálnych zamestnancov, pretože oni vás nájdu prví.  

Ready for
upgrade?

Ready for upgrade? Napíšte nám, zavolajte alebo nás osobne navštívte a objavte obchodné benefity beyond marketingu.

Napíšte nám

Takto jednoducho sa môže začať naša úspešná spolupráca.
Stačí vyplniť pár základných údajov a my sa vám čo najskôr ozveme.