Odborný portál YIMBA.sk sa venoval zmapovaniu vývoja predaja bytov na developerskom trhu v prvom polroku 2023. Prezentované dáta sú v zhode s našimi dátami z analytického systému parser.sk, ktorý aktívne využívame pri tvorbe stratégií pre našich klientov z oblasti real estate. Dôležité však je, že sme aj veľmi správne predikovali vývoj miery poklesu dopytu trhu. Naše odhady na začiatku roka boli 55 až 65 %. Podľa YIMBA.sk to nakoniec bolo 63 %.
Kľúčové bolo uvedomenie si, že trh sa nezastaví (ako bol vývoj dopytu často zle interpretovaný), ale spomalí. Rovnako sme správne čítali správanie sa veľkej časti developerov, ktorí prestali komunikovať a vyčkávali. Naopak, my sme boli pripravení a sledujúc vývoj včas aplikovali adekvátne marketingové nástroje na podporu projektov našich klientov. To je prípad Čerešní, absolútneho víťaza rebríčka predajnosti, ako aj ďalších našich klientov nielen z Bratislavy, ale z rôznych regiónov Slovenska.
Kvalita sa (ne)predáva sama
Čerešne od ITB Development, jednotka v predajnosti a dvojka v poznateľnosti brandu, patrí do beyond marketingového portfólia 2CREATE už od začiatku, keď sme projektu vytvárali názov, identitu, web a prvé kampane. Dlhodobá úspešnosť projektu je z veľkej časti výsledkom úzkej klientsko-agentúrnej kolaborácie, ktorá ide beyond štandardné marketingové stratégie.
V 2CREATE veríme dátam, nie zázrakom a ak už vzopneme ruky, tak jedine s mantrou na perách, že v náročných časoch je často potrebná úprava produktu (aj keď marketéri bežne niečo také neiniciujú).
Odborné konzultácie s presahom do vývoja produktu sú esenciou beyond marketingu. Pri promovaní real estate projektov – vrátane Čerešní – vždy konfrontujeme produkt so zákazníckou potrebou. Problémom prvého polroka 2023 real estate trhu totiž nebol vývoj počtu prejavených záujmov, ale ich konverzia na predaj, ktorá výrazne ochladla.
Bolo na mieste hľadať dôvod jej poklesu, nie hľadať cestu nárastu záujmov alebo prestať komunikovať a čakať. Pri konzultáciách s klientom si pomáhame vetou, že predávame bývanie, nie byty. Kľúčové bolo teda nájsť naplnenie potreby koncového zákazníka. Krátkodobé barličky vo forme zliav by problém nevyriešili.
Na ponuku sme sa pozreli „beyond“
... a zistili, že zákazník, vnímajúc spoločenskú situáciu, potrebuje hlavne pocit istoty. Pocit, že bývanie je pre neho skutočne dostupné. Čo pocit, garanciu! Preto nástroje ako garantovanie hypotéky, refinancovanie vyšších úrokových sadzieb, zmeny systému predaja na prenájom s opciou kúpy či zdostupnenie vlastných zdrojov fungujú. Žiadna raketová veda, iba beyond marketingová zručnosť.
A zvyšok je už história. Kým konkurencia vyčkávala, pre Čerešne sme spustili kampaň Garantovaná hypotéka 1,49 %. V ITB našli odvahu reálne riešiť vyššie úrokové sadzby a vďaka svojmu ráznemu, proaktívnemu a rýchlemu kroku sa stali Čerešne jednotkou v predaji. Do synergicky zostaveného komunikačného plánu sme veľmi trefne zakomponovali aj Deň otvorených dverí, ktorý dopadol excelentne. Vďaka krátkej, no veľmi efektívnej kampani, sme dosiahli mimoriadnu návštevnosť. V kombinácii so správne nastavenými aktivačnými benefitmi s časovou viazanosťou na samotný event, sa výsledky podpory predaja dostavili okamžite.
Vraví sa, že ak niečo robíte dobre, iní vás začnú kopírovať. A presne to sa začalo diať. V čase písania tohto blogu môžeme povedať, že hneď niekoľko konkurentov komunikuje úplne rovnakú zmenu produktu alebo sa minimálne „nechalo inšpirovať“. Situácia na trhu je však opäť iná. Žijeme vo veľmi turbulentnej dobe a kto chce byť úspešný, musí sa vedieť flexibilne prispôsobovať a byť inovatívny.
Chce to gule a odbornosť
Nabudúce môže byť tento blog o vašej firme alebo projekte a o vašom príbehu úspechu. Stačí málo. Vnímať marketing ako investíciu a nie náklad. V čase náhlych trhových zmien totiž nepomôže robiť učebnicový marketing. Oprite sa o dáta. O expertízu tých, ktorí ich vedia správne čítať, vyhodnotiť a maximalizovať ich využiteľnosť pre váš biznis. Situácia na trhu, ktorá možno na prvý pohľad nevyzerá dobre, môže byť príležitosťou. Stačí pritom urobiť jednoduchý prvý krok. Kontaktovať agentúru, ktorá uvažuje a pracuje „beyond“.